T.C.
EDİRNE BELEDİYESİ
Temizlik İşleri Müdürlüğü
Görev, Yetki ve Sorumlulukları ile Çalışma Usul ve Esaslarına Dair Yönetmelik
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 – (1) Bu yönetmeliğin amacı; 01.06.2022 tarih ve 2022/127 karar sayılı meclis kararına istinaden faaliyetlerine Edirne Belediyesi Temizlik İşleri Müdürlüğü olarak devam edecek müdürlüğün görev ve çalışma alanı içeresindeki;
Görev, yetki ve sorumluluklarını, çalışma usul ve esaslarını, teşkilat yapısını düzenlemektedir.
Kapsam
MADDE 2 – (1) Bu yönetmelik; Edirne Belediyesi Temizlik İşleri Müdürlüğünün teşkilat yapısını, görev yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını kapsar.
Dayanak
MADDE 3 – (1) Bu yönetmelik; 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun, 22.02.2007 tarihli 26442 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe konulan Belediye ve Bağlı Kuruluşlar ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik ve diğer ilgili mevzuat hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 – (1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Belediye: Edirne Belediye Başkanlığını,
b) Başkan: Edirne Belediye Başkanını,
c) Başkan Yardımcısı: Edirne Belediyesi Başkan Yardımcısını,
d) Belediye Meclisi: Edirne Belediye Meclisini,
e) Belediye Encümeni: Edirne Belediye Encümenini,
f) Müdürlük: Edirne Belediyesi Temizlik İşleri Müdürlüğünü,
g) Müdür: Edirne Belediyesi Temizlik İşleri Müdürünü
h) Personel: Edirne Belediyesi Temizlik İşleri Müdürlüğünde çalışan tüm personelini ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Teşkilat Yapısı
MADDE 5 – (1) Temizlik İşleri Müdürlüğü; Müdür, Şef, Sözleşmeli Personel, Memur, Sürekli İşçi ve Süresiz İşçiden oluşur.
(2) Temizlik İşleri Müdürlüğü Organizasyon Şeması Ek-1’de gösterilmiştir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Temizlik İşleri Müdürlüğü Görev, Yetki ve Sorumlulukları
MADDE 6- (1) Temizlik İşleri Müdürlüğü, Başkanlık Makamınca verilen ve bu yönetmelik kapsamındaki iş ve işlemleri
a) 5393 Sayılı Belediye Kanunu ve bu kanuna bağlı yürürlükte bulunan yönetmelikler,
b) 2872 Sayılı Çevre Kanunu,
c) 4857 Sayılı İş Kanunu,
d) 4734 Sayılı Kamu İhale Kanunu,
e) 5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol kanunu,
f) 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu,
g) Atık Yönetimi Yönetmeliği ile,
Yürürlükte bulunan kanun, tüzük, yönetmelik, genelgeler çerçevesinde etkin, düzenli ve verimli bir biçimde yürütmek.
(2) Şehir imar planı çerçevesinde çöplerin toplanması ve taşınması.
(3) Merkezdeki Milli Eğitime bağlı okulların kalorifer cüruflarının toplanması, taşınması.
(4) Pazar yerlerinin katı atıklarının toplanması, taşınması, Pazar yerlerinin yıkanması.
(5) Muhtelif caddelerin süpürülmesi.
(6) Şehrin muhtelif yerlerine atılan (Moloz, toprak, hayvan dışkısı vb.) atıkların toplanması, taşınması.
(7) Caddelerin, sokakların, kaldırımların, Pazar yerleri ve alt geçitlerin arazöz ile yıkanması ve dezenfektesi.
(8) Mıntıka temizliği ve orta refüjlerin temizlenmesi işlemlerinin yapılmasını sağlar. Bu amaçla çalışma plan ve programı belirler.
(9) Çöp konteyner ve çöp kovalarının bakımını yapmak ve ihtiyaç olduğunda yenilerini almak.
(10) Karla mücadele çalışmalarında başkanlık talimatları doğrultusunda ilgili birimler ile koordineli olarak kar küreme, tuzlama ve benzeri çalışmaların yürütülmesine yardımcı olmak.
(11) Çöp kavramına girmeyen ve çöp araçları ile toplanamayan atıl durumdaki koltuk, kanepe, karyola, dolap vb. ev eşyası niteliğindeki iri katı atıkların toplanmasını sağlamak.
(12) Müdürlüğün yürüttüğü faaliyetlerle ilgili olarak, Müdürlüğe gelen şikayetlerle ilgili olarak gerekli araştırmaları yapmak ve ilgili kişi ve kurumlara gerekli cevapların verilmesini sağlamak.
(13) Görevle ilgili her türlü iç/dış yazışmaları yapmak.
(14) Müdürlüğün yıllık performans programını hazırlamak ve takip etmek.
(15) Belediyemiz mücavir alanı içerisinden toplanan atıkların Edirne Katık Atık Düzenli Depolama ve Bertaraf Tesislerine taşınmasını sağlamak.
(16) Mücavir alan içerisinde evsel katı atıkların toplanması ile ilgili her türlü iş ve işlemleri gerçekleştirmek.
Temizlik İşleri Müdürünün Görev Yetki ve Sorumlulukları
MADDE 7- (1) Temizlik İşleri Müdürü, bu yönetmeliğin 6. Maddesinde yazılı olan Müdürlüğün yapmakla görevli olduğu işleri yürürlükte bulunan mer'i mevzuatlara uygun olarak yapmak/yaptırmaktan yükümlüdür.
Temizlik İşleri Müdürlüğü Personelinin Görev, Yetki ve Sorumlulukları
MADDE 8- (1) Temizlik İşleri Müdürlüğünde görev yapan tüm personel kendilerine verilen görevleri Yürürlükte bulunan tüm mer'i mevzuat çerçevesinde zamanında ve eksiksiz olarak yapmakla yükümlüdür.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
İşbirliği ve Koordinasyon
Diğer Müdürlük, Kurum ve Kuruluşlarla Koordinasyon
MADDE 9- (1) Temizlik İşleri Müdürlüğü ile diğer Müdürlükler arasındaki koordinasyon Temizlik İşleri Müdürü tarafından sağlanır.
(2) Diğer Kurum ve Kuruluşlarla koordinasyon: Temizlik İşleri Müdürlüğü, Valilik ve tüm Kamu Kurum ve Kuruluşlar ile Özel ve Tüzel kişilerle yapacağı yazışmalarını, sorumlu personel, Müdürün Parafı ile Belediye Başkanı veya Belediye Başkanının yetki verdiği Belediye Başkan Yardımcısının imzası ile yürütülür.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Yürürlükten Kaldırılan Hükümler
MADDE 10- (1) Bu yönetmeliğin yürürlüğe girmesiyle birlikte 04/03/2022 tarih ve 2022/64 sayılı meclis kararı ile kabul edilmiş olan Sıfır Atık ve Temizlik İşleri Müdürlüğü Görev ve Çalışma Yönetmeliği yürürlükten kaldırılmıştır.
Yönetmelikte Hüküm Bulunmayan Haller
MADDE 11- (1) İş bu yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde yürürlükteki ilgili kanun, yönetmelik ve mevzuat hükümlerine uyulur.
Yürürlük
MADDE 12- (1) Bu yönetmelik hükümleri Edirne Belediye Meclisinin kabulü tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 13- (1) Bu yönetmelik hükümlerini Edirne Belediye Başkanı yürütür.
MADDE 14- (1) Bu yönetmelik 14 maddeden oluşmaktadır.
EK-1
TEMİZLİK İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ ORGANİZASYON ŞEMASI